ثبت برند چطور انجام میشود؟


 


نام تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویریست که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و خلاصه ای از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و… ایجاد می کند

ثبت برند ، در واقع نشانه ای است که شرکت یا سازمان شما را از رقبا متمایز می کند و همچنین معرف کالاها و خدمات ایجاد شده توسط شرکت شما می باشد.

 

 

در درجه نخست علامت تجاری (برند) یک تعهد است و می گوید که شما آن نام را می شناسید و به تعهد آن اعتماد دارید. اعتماد یک قدم اول حیاتی است که هدف علامت تجاری شتاب دادن به این قدم به وسیله نفوذ تعهد ضمنی علامت تجاری است. اغلب علائم تجاری یک نشانه ویژه دارند که به عنوان یک میانبر برای به یادآوری تعهد علامت تجاری عمل می کند. این نشانه از رنگ، شکل، حروف، و تصاویر برای خلق یک تصویر متمایز استفاده می کند که هم برای جلب چشم ما و هم برای هدایت نظر ما در مسیری که می خواهد طراحی شده است.

 

 

 مطابق ماده 5 قانون ثبت علائم و اختراعات ایران، ثبت علامت های ذیل به عنوان علامت تجاری ممنوع است:

 


1-پرچم مملکتی ایران و هر پرچم دیگری که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند و همچنین مدال ها و نشانه ها و انگ های دولت ایران.

 
2-کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و امثال آن .


3-علائم موسسات رسمی مانند هلال احمر، صلیب سرخ و نظایر آن

.
4-علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت

 

 

 

مدارک لازم جهت  ثبت برند

 

 

علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن  تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و  در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام  مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.


 


الف) شخص حقیقی:

 


1. کپی شناسنامه شخص متقاضی


2. کپی کارت ملی شخص متقاضی


3. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)


4. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)


5. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10

 


ب) شخص حقوقی:

 


1. کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت


2. کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت


3. کپی رومه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)


4. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)


5. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)


6. یک نمونه از علامت مورد تقاضا (در کادر 10 در 10)




جهت مشاهده ادامه مطلب به وبسایت موسسه حقوقی بین المللی ثبت سفیر مراجعه کنید.



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تجاری ,علامت ,شرکت ,برند ,کارت ,حقوقی ,علامت تجاری ,کارت بازرگانی ,نهادهای نظارتی ,فعالیت صادره ,گواهی فعالیت ,گواهی فعالیت صادره ,گونه گواهی فعالیت ,حروف لاتین استفاده ,چطور انجام میشود؟
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

قراری که عاشقانه نبود سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه شطرنج و تخته نرد صادراتی دست ساز نمومه کار های مهدی سلیمانی نایاب دانلود معلمان ششم گناوه Danielle میلاد کاظمی Milad kazemi خبري تکنولوژي و کسب و کار هاشم افسریان خاطرات و شعر ها